24 juni 2022

Personeelstekort – hoe ga je om met sluitingen en opzeggingen?

Een contract met een ouder opzeggen deed je als houder in het verleden alleen in incidentele gevallen en alleen als het echt niet anders kon. We zijn er in onze branche namelijk graag voor alle kinderen en hun ouders.

Maar met het huidige en voorspelde personeelstekort is het speelveld radicaal veranderd en ontkomen velen van jullie er niet meer aan om lastige keuzes te maken, vooral ook om het bestaande personeel te kunnen behouden.

Klik hier voor de podcast waarin Pascale Becx van Nummereen Kinderopvang haar ervaring rondom het opzeggen van contracten deelt.

BK helpt
We willen jullie laten delen in de kennis van houders die jullie inmiddels voorgingen door geanonimiseerde voorbeelden (inloggen vereist) te delen. Mocht je daarnaast met een collega-houder willen sparren en bijvoorbeeld tips nodig hebben hoe je met de pers, ongeruste ouders en medewerkers om gaat? Meld je bij ons via informatie@kinderopvang.nl en dan brengen we je in contact.

Een aantal grote leden heeft daarnaast aangeboden om hun mankracht in te zetten voor de kleinere leden. Zoek je bijvoorbeeld hulp bij het opstellen van brieven en Q&A’s? Laat het ons weten en wij zorgen voor een koppeling.

Zoek je juridisch advies?
Als lid van BK kun je hiervoor contact opnemen met onze juridische helpdesk via 020 896 51 33 / juridisch@kinderopvang.nl.

Klik hier voor de Toolkit met voorbeeldbrieven (inloggen vereist)